roshdravan
علم روانشناسی تربیتی
کودک شاداب من
ن : m.rahimi ت : سه شنبه 15 مهر 1393 ز : 17:6 | +

 

  چگونه کودکی شاد تربیت کنیم؟  
  ساعت ٥:۳٩ ‎ب.ظ روز شنبه ٧ بهمن ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: تربیت فرزند ،کودک ،شادی  
 
بگویید که دوستش دارید: این جمله باید اولین چیزی باشد که کودکتان صبح ها ، پس از بیدار شدن از خواب می شنوند و نیز آخرین جمله ای باشد که پس از شنیدن آن به خواب می رود . موقع دعوا و مشاجره و هر زمانی که انتظارش را ندارند بگویید که دوستش دارید .

باشگاه خبرنگاران: کارشناسان کودک معتقدند ژن هایی که کودکان هنگام تولد به ارث می برند بر قدرت شاد بودن آنها تأثیر می گذارد.
 
1-به کودکتان عشق بورزید :

اولین راز پرورش کودکی شاد تمجید از اوست . عشق مطلق والدین مهمترین عامل در شادی کودکان است. وقتی کودکان بزرگ می شوند دانستن اینکه علایق ، عقاید ، خصوصیات و استعداد هایشان با ارزش تلقی می شود پایه گذار شادی سالهای بعدی زندگی شان خواهد بود . البته پذیرش کودک به معنای چشم پوشی همیشگی از خطاهایش نیست . یاد بگیرد که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت اورا . همچنین آنچه را که از کودک می خواهید به او بگویید نه آنچه را که نمی خواهید



:: برچسب‌ها: کودک شاداب،کودک شاد,
ادامه ی مطلب
.:: ::.


کودک موفق من
ن : m.rahimi ت : سه شنبه 15 مهر 1393 ز : 17:2 | +

 

دانستنی های والدین ، روش تربیت و پرورش کودکان موفق

در ۲۹, مرداد ۱۳۹۲ توسط

تربیت کودک موفق

لازم نیست کارشناس مسایل کودک باشید تا کودک موفق تربیت کنید. برای اینکه کودک از همان ابتدای کودکی موفقیت را تجربه کند والدین باید به او: عشق و توجه بدهند و نیازهای کودک را بشناسند و در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنند. برای اینکه کودک شما نیز با استعداد و سالم رشد کند، ۶ مورد زیر را رعایت کنید.

 

۱٫ نشان دادن عشق و علاقه
کودکان به عشق نیاز دارند. حمایت احساسی شما به کودک به او احساس امنیت برای کشف دنیا را می دهد. تحقیقات نشان داده اند توجه و عشق والدین در سال های اولیه زندگی کودک در رشد فکری، روحی و فیزیکی او تاثیر بسیاری دارد. عشق باعث رشد مغز کودک می شود.

اما چگونه باید عشق خود را نشان داد؟ بغل کردن، بوسیدن، لبخند، گوش کردن، شجاعت دادن و بازی کردن با کودک همه نشانه های علاقه به کودک هستند که می توانید انجام دهید. هنگامی که گریه می کند – مخصوصا زیر شش ماه – سریع به او رسیدگی کنید.

هنگامی که کودک غمگین یا خیلی شاد است، با توجه زیاد می توانید رابطه احساسی عمیقی با او برقرار کنید



:: برچسب‌ها: کودکان موفق,
ادامه ی مطلب
.:: ::.


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by koodakekamel
This Template By Theme-Designer.Com